Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

torsdag 31 juli 2014

Jag, En

Författare: David Levithan
Förlag: Gilla böcker
Utgivningsår: 2014 (i pocket)
Sidantal: 336
Språk: Svenska
Originaltitel: Every day
Genre: Onaturligt, kärlek, bisexuell
Övrigt: Utläst 28 Juli 2014
 
 
 
 
 
 
 
 
Först och främst .. VAD JAG ÄLSKAR DEN HÄR BOKEN! Eller åtminstone tycker väldigt mycket om.. och ja, jag grät i slutet för att det blev så sorgligt D': Men .. så mycket känslor. Och vackra & fina stunder! Även mycket humor i boken.
Spoiler: Jag trodde ju hela tiden att En skulle stanna kvar i någons kropp eller att han på nått sätt skulle bli vanlig och skulle kunna leva tillsammans med Rhiannon. Men den drömmen blev kaputt. Så ja, det blev väldigt mycket snyft på slutet.. och vad jobbigt det måste varit för Rhiannon att låtsas känna den där killen som En lämnade henne hos.. >.< Men han tänkte ju verkligen på henne, och brydde sig om henne. Och är det bara jag som ser En som en kille? xD Slut på spoiler. Förlåt för er som inte läst, men var tvungen att skriva av mig lite.
 
Boken handlar om En, som vaknar upp i en ny kropp varje dag. Hen kan vara en tjej, kille, tjock, smal, svart, vit & ha en massa olika personligheter, sjukdomar och problem.. som En måste ta hand om i ett dygn, innan hen lägger sig ner & somnar. Alltså varar ingenting, varken familj eller vänner längre än ett dygn & det är väldigt svårt att hinna lära känna någon och omöjligt att hitta kärleken. Men det blir det en ändring på. När En är i en kropp som heter Justin för en dag, träffar han Rhiannon och blir snabbt förälskad i henne, men problemet är att hon är ihop med Justin och inte En. Men utmaningen som En & Rhiannon möter är ny, och kommer de verkligen klara det?
 
Varje dag en ny kropp,
varje dag ett nytt liv,
varje dag kär i samma tjej
 
Om ni läste där uppe, så förstår ni att jag verkligen gillar boken! ♥ Helt klart läsvärd & jag gav boken 5 stjärnor på Goodreads. SÅ är väldigt spänd på Levithans nya bok som kommer i höst, vid namn Världens viktigaste kyss. En viktig sak med Levithan är att han skriver om alla sorters kärlek, för han spelar det ingen roll om två killar gillar varandra, två tjejer eller om det är en kille och tjej som gillar varandra. Han skriver så vackert också, här har ni ett urval:
 


 
Tycker den sista bilden med meningarna är så rolig, för hon låter så seriös när hon berättar om sin lilla teori. & En är så himla gullig ibland. Såg förresten nyss att det kommer komma ut en andra del om En & Rhiannon!!! 2015, alltså snart! Och den finns en del (0,5) alltså innan Jag, en. Men jag vet inte om det är bra eller dåligt med en del till, för man har ju börjat acceptera vad som hände í slutet, men vill veta hur det går för dem.  Boken får: ★★★★★ / ★★★★★

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...