Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

måndag 4 augusti 2014

Katrineholm + mini recension

Idag har jag varit och badat vid Djulöbadet för första gången, som ligger i Katrineholm ( i Södermanland) för er som inte vet! Jag var även och kollade lite i centrum, var bl.a. inne i Akademinbokhandeln och letade efter en kalender till skolan, men köpte ingen!

Åhhh, jag älskar verkligen te påsen. "En god kopp te ... till en god bok". Men köpte den aldrig, men man kan ju alltid titta på saker! Fast blev nu nyfiken när jag fick se smaken.. Rabarber & grädde, har aldrig smakat förut! Någon som gjort det? Förresten går det att köpa såna påsar på nätet? För det finns samma stuk på påsen fast med gräddkola också! Till farsdag & morsdag.

Läste ut den här i förrigår tror jag och tror det tog max 1 timme sammanlagt. Endast 105 sidor och lite större text än vad jag brukar läsa. Så antar att boken är för 10 - 12 åringar kanske. Gör ingen recension om den, utan berättar bara lite om den & en anledning är att den var så kort och man hinner inte komma in i boken på de korta antal sidor. Läste den mest som tidsfördriv, och fått den av en bokklubb så man kan alltid läsa. Författaren är Deb Loughead, har ingen aning om vem hon är sen tidigare. Hon har i alla fall bara rättigheter till att släppa böcker i ett antal länder, typ Tyskland, Sverige, Finland och några fler. Märkte det när den inte fanns med på Goodreads och hittade den inte på engelska heller på google. Fast original titeln är på engelska.. Anywhere else but here.

Jag säger inte att boken är dålig, den passar barn i lite mindre ålder. Men bra handling! Jamie "tvingas" på hos sina kusiner i 2 veckor. Senast blev hon retad och bortgjord av kusinerna. Men snart upptäcker hon att kusinerna har förändrats och inte är lika coola & felfria som hon trodde. Det här blev väll typ en liten recension, haha! Men när man börjar skriva så går det bara av farten!