Drop down menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

söndag 7 september 2014

Nemesis: Starcrossed #3

Författare: Josephine Angelini
Förlag: Bonnier Carlsen
Utgivningsår: 2013
Serie: Starcrossed #3 (Sista delen)
Sidantal: 433
Språk: Svenska
Originaltitel: Goddess
Genre: Grekisk mytologi, fantasy, kärlek, paranormal romance, familj
Övrigt: Utläst 4 September 2014. Tog 5 dagar att läsa och är sista delen i serien Starcrossed.
Kan innehålla spoilers för er som inte läst de två böckerna innan!
 
 
Den andra boken slutar med att Helena blir tillfångatagen av guden Ares.. där han torterar Helena och försöker få hennes två älskare att komma för att rädda henne. Men han har såklart en baktanke om vad som kommer att hända när älskarna kommer! Hans plan är att få Helena, Lucas och Orion att bli blodsbröder .. vilket betyder att de fyra ätterna kommer att förenas och alla de stora gudarna kommer att befrias från Olympen för att ännu en gång kriga mot sina döttrar och söner (ättlingarna alltså!) som i det Trojanska kriget.

Helenas tidigare misstag (fast allt är inte hennes fel) gör att hon försöker stoppa alla gudar innan ett hemskt krig bryter ut och försöker trotsa ödet som står skrivet i stjärnorna, men för det måste hon väcka en oerhörd kraft inom sig. Det sägs även att den mytomspunna Tyrannen - som är mäktigare än alla gudar tillsammans - kan finnas ibland Helenas närmaste och hon vet inte längre vem man kan lita på. Även en av Helenas vänner sviker henne, och en annan vän lite också. När den sista striden närmar sig avslöjas hemligheter och Helena tvingas att fatta ett beslut.

Ariadnes svar när Hector (kan också vara Orion xD) frågade
henne om hur hon mådde.
Lite sådär citat-aktigt! ;) 
"Sluta vara en enda stor vandrande och dunkande hormon". ♥
Lucas och Helena.. så söta!

Sammanfattning av serien Starcrossed.
Jag tyckte verkligen om den här serien! Den platsar nog bland mina favoriter.. men jag måste säga att av de tre böckerna.. var första boken klart bäst! Men det är väll rätt vanligt att det är så? Men den här serien är läsvärd.. så om du gillar Paranormal Romance, lite ovanligt och starka relationer till sin familj så ska du läsa! För alla var som en stor familj! Även fast de inte var släkt allihopa.. man kände verkligen kärleken mellan dem .. man kommer även karaktärerna väldigt nära! Kan även medge att jag blev lite nyfiken av grekisk mytologi när jag läste boken! För de är ju "halvgudar" och det kommer in lite grekisk mytologi ibland.. som det trojanska kriget! Även ödet .. och vilka som var ättlingar till vilken gud. Jag ger serien 5/5 ♥ Vad tycker ni om böckerna?

Recensioner av..  | Första boken Helena |  Andra boken Hades |

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en söt liten kommentar! ♥ Det kan vara saker som att du gillade inlägget, någon bok som verkar intressant, ett boktips, jag har ett tips till din blogg eller om det är något som ser konstigt ut eller inte funkar. Feel free to write, om vad som helst. För lite längre frågor eller något annat kontakta mig på : Hannah.blogg14@gmail.com , annars går det i kommentar! :) PS. Kryssa i "AVISERA MIG" för att få ett mail när jag svarat på din kommentar!

Du gillar kanske även:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...